NOWY LEXUS ES
Nowy ES łączy minimalistyczną, czystą formę z zaawansowaną technologią

Koncepcja „Clean × Tech” czy “Experience Elegant & Electrified Sedan” – nowy ES łączy minimalistyczną, czystą formę z zaawansowaną technologią, podkreślając elegancję i emocjonalny wymiar designu.

Sylwetka i proporcje: większe wymiary – długość wzrosła o 165 mm, rozstaw osi o 80 mm; kabina bardziej przestronna, łatwiejsze wsiadanie/wysiadanie. Prosty, opływowy design nadaje autu charakter dynamicznej limuzyny.

Detale nadwozia: charakterystyczne „L-signature” – nowoczesne światła do jazdy dziennej i tylne pasujące do stylistyki elektryfikacyjnej.
Wnętrze: wyraźne podziały – górna część kabiny otwarta i przestronna, dolna bardziej otula pasażerów; opcje foteli z podparciem lędźwiowym minimalizują napięcie mięśni kierowcy.

Nowatorskie materiały wykończeniowe:
Bamboo Layering – zaawansowana struktura z wzorem bambusa, podświetlana ambientowym światłem.
Synthetic Leather Embossing – precyzyjnie tłoczone wzory w materiale skóropodobnym, zestawione z ambientowym oświetleniem.
Multimedia i kokpit: kokpit w stylu Tazuna – ergonomiczne rozmieszczenie wyświetlaczy i przycisków (wirtualny kokpit 12,3″, ekran multimedialny 14″).
Napędy i aspekty techniczne
Platforma TNGA-GA-K, dostosowana pod HEV i BEV, zapewnia większą sztywność, niski środek ciężkości i komfort jazdy.

Opcje napędu:
HEV (hybryda samoładująca, szósta generacja) — ES 300h z napędem na przód lub E-FOUR AWD.
BEV (elektryczny):
ES 350e, napęd przedni, akumulator 76,96 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h w 8,2 s, ładowanie: 10-80% w ok. 30 min przy 25 °C.
ES 500e, AWD, akumulator 74,96 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 s, ładowanie analogiczne warunkami jak ES 350e.
Przestrzeń i gabaryty: większy rozstaw kół (przód +64 mm, tył +82 mm), kabina szersza i bardziej przestronna, łączny dystans między rzędami zwiększony o 77 mm (do 1102 mm); bagażnik ~500 l.
Komfort, multimedia i konfiguracja

Komfort podróży: lepsza izolacja hałasu (uszczelnienia, dźwiękoszczelne szyby), sztywność strukturalna przekładająca się na płynność jazdy, intuicyjne prowadzenie – tzw. Lexus Driving Signature.
Nowy wymiar multimediów: zintegrowane systemy – 12,3″ kokpit, 14″ ekran dotykowy, aplikacja Lexus Link+ (wideorejestrator, cyfrowy kluczyk, muzyczne subskrypcje), nawigacja EV z trasowaniem stacji ładowania, wsparcie Apple CarPlay, Android Auto oraz nowy asystent głosowy.

Konfiguracja wnętrza i wykończenia:
wykończenia drewniane: orzech Sumi Black Walnut, Dark Brown Walnut;
nowa tapicerka Forest Brown, dwukolorowe fotele F SPORT (biały i czerwony) jako wariant sportowy.
Ergonomia: ekran multimedialny przesunięty o 100 mm w stronę kierowcy i przechylony o 5°, co zwiększa wygodę obsługi.


Systemy bezpieczeństwa

Lexus Safety System +4 – najnowsza czwarta generacja systemów bezpieczeństwa (LSS+4), oferująca m.in.:
adaptacyjny tempomat (ACC) wykorzystujący mapy do płynnego dostosowywania prędkości,
rozbudowany Pre-Collision System (PCS) wykrywający m.in. hulajnogi elektryczne,

monitor koncentracji kierowcy (Driver Monitor system),
Emergency Stop System (awaryjne zatrzymanie, eCall),
rozszerzone Blind Spot Monitor (BSM) na motocykle i rowerzystów,
Lane Change Assist (LCA), Front Cross Traffic Alert (FCTA),
adaptacyjny system świateł drogowych HD.
Nowy Lexus ES zachwyca:

Designem – elegancki, minimalistyczny, przestronny, pełen detali jak Bamboo Layering czy „L-signature”.
Technicznie – nowa platforma pod HEV i BEV, imponujące osiągi i zasięgi, komfortowa dynamika jazdy.
Wnętrzem – luksusowe wykończenia, ergonomiczna obsługa, multimedialna i komfortowa przestrzeń.

Bezpieczeństwem – zaawansowane systemy aktywne dbające o kierowcę i pasażerów.


